Heziberri Euskal Hekuntza sistema planifikatzen eta hobetzen duen marko pedagogikoa da.
IKASI
ZER? → EDUKIAK (bi ziklotan banatuta daude)
- Lehen Hezkuntzako 1. zikloa
- Lehen hezkuntzako 2. zikloa
ZERTARAKO? → HELBURUAK//KONPETENZIAK
Konpetenziak bi zatitan banatzen dira: zeharkakoak eta diziplina barnekoak.
- Zehar-konpetenziak: bizitzako esparru eta egoera guztietan –esparru eta egoera pertsonal, sozial, akademiko eta lanekoetan– arazoegoerak eraginkortasunez ebazteko behar diren konpetentziak dira.
-Ikasten eta pentsatzen
ikasteko konpetentzia
-Ekimenerako eta espiritu
ekintzailerako konpetentzia
-Elkarbizitzarako konpetentzia
-Izaten ikasteko konpetentzia
-Hitzez, hitzik gabe eta modu
digitalean komunikatzeko
konpetentzia
- Diziplina barneko konpetentziak: bizitzako esparru eta egoeretan –esparru eta egoera pertsonal, sozial, akademiko eta lanekoetan– arazo-egoerak eraginkortasunez ebazteko behar diren konpetentziak dira.
-Gizarterako eta herritartasunerako konpetentzia
-Hizkuntza- eta literatura- komunikaziorako konpetentzia (118.or.)
-Matematikarako konpetentzia (136. or.)
-Zientziarako konpetentzia (190. or.)
-Konpetenzia sozial eta zibikoa (208. or.)
-Arterako konpetentzia (251. or.)
-Konpetentzia motorra (268. or.)
NOIZ? → ETAPA//ZIKLO (2)
NORK? → METODOLOGIAK (112. or.)
Ikaskuntza-prozesua kudeatzeko hautatzen den bidea edo estrategia da metodologia.
-Konduktibismo
-Kognitibismo
-Konsuktibismo: ezagutza ez da kanpoko objektuen harrera pasiboaren
emaitza, eta bai subjektuaren jardunaren fruitua.
EBALUATU
NOIZ? (114. or)
→ HASIERAKOA//DIAGNOSTIKOA
Hasierako ebaluazioaren edo diagnostikoaren helburu nagusia da jakitea ikaslea zer
egoeratan dagoen eta gai baten inguruan zenbat dakien jakitea.
→ HEZIGARRIA
Prozesuaren ebaluazioaren edo ebaluazio hezigarriaren helburua da ikaslearen
ikasteko prozesu osoak duen garapenari eta bilakaerari buruzko informazioa
eskuratzea, edukiak eskuratu dituen eta haiek egoera jakinetan erabiltzen dakien
jakiteko.
→ BUTUTZAILEA//AMAIERAKOA
Amaierako ebaluazioa edo ebaluazio batutzailea egitean, kalifikazio bat jartzen zaio
ikasleari; hala, estandarizatutako eta arauz ezarritako eskalaren arabera kodetuta
adierazten da kalifikazio hori. Hortaz, egiaztatzeko eta, batzuetan, ziurtatzeko izaera
du, eta objektiboa izan behar du.
NOLA? (115. or.)
→ EBALUAZIO AUTENTIKOA
Ikuspegiarekin lotzen da –bizitzako egoera konplexuak simulatzen dituen zereginak
planteatzen ditu ebaluazioaren ikuspegi horrek.
→ AZTERKETARIK EZ, BIZITZAKO EGOERAK
→ TESTUINGURUAN ERROTUTAKO IKASKUNTZA:
Ikasitakoak lotzeko eta bizitza errealean
aplikatzeko aukerak eman nahi dizkie ikasleei ebaluazio modu horrek–.
No hay comentarios:
Publicar un comentario