martes, 7 de febrero de 2017

Oinarrizko Hezkuntzako Curriculuma



Heziberri Euskal Hekuntza sistema planifikatzen eta hobetzen duen marko pedagogikoa da.


IKASI


ZER? → EDUKIAK (bi ziklotan banatuta daude)

  • Lehen Hezkuntzako 1. zikloa
  • Lehen hezkuntzako 2. zikloa

ZERTARAKO? → HELBURUAK//KONPETENZIAK

Konpetenziak bi zatitan banatzen dira: zeharkakoak eta diziplina barnekoak.
  • Zehar-konpetenziak: bizitzako esparru eta egoera guztietan –esparru eta egoera pertsonal, sozial, akademiko eta lanekoetan– arazoegoerak eraginkortasunez ebazteko behar diren konpetentziak dira.
         -Ikasten eta pentsatzen ikasteko konpetentzia
         -Ekimenerako eta espiritu ekintzailerako konpetentzia
         -Elkarbizitzarako konpetentzia
         -Izaten ikasteko konpetentzia
         -Hitzez, hitzik gabe eta modu digitalean komunikatzeko konpetentzia 
  • Diziplina barneko konpetentziak: bizitzako esparru eta egoeretan –esparru eta egoera pertsonal, sozial, akademiko eta lanekoetan– arazo-egoerak eraginkortasunez ebazteko behar diren konpetentziak dira.
         -Gizarterako eta herritartasunerako konpetentzia
         -Hizkuntza- eta literatura- komunikaziorako konpetentzia (118.or.)
         -Matematikarako konpetentzia (136. or.)
         -Zientziarako konpetentzia (190. or.)
         -Konpetenzia sozial eta zibikoa (208. or.)
         -Arterako konpetentzia (251. or.)
         -Konpetentzia motorra (268. or.)


NOIZ? → ETAPA//ZIKLO (2)

NORK? → METODOLOGIAK (112. or.)

Ikaskuntza-prozesua kudeatzeko hautatzen den bidea edo estrategia da metodologia. 

-Konduktibismo
-Kognitibismo
-Konsuktibismo: ezagutza ez da kanpoko objektuen harrera pasiboaren emaitza, eta bai        subjektuaren jardunaren fruitua.


EBALUATU

NOIZ? (114. or)

→ HASIERAKOA//DIAGNOSTIKOA 

Hasierako ebaluazioaren edo diagnostikoaren helburu nagusia da jakitea ikaslea zer egoeratan dagoen eta gai baten inguruan zenbat dakien jakitea.

→ HEZIGARRIA

Prozesuaren ebaluazioaren edo ebaluazio hezigarriaren helburua da ikaslearen ikasteko prozesu osoak duen garapenari eta bilakaerari buruzko informazioa eskuratzea, edukiak eskuratu dituen eta haiek egoera jakinetan erabiltzen dakien jakiteko.

 → BUTUTZAILEA//AMAIERAKOA 

Amaierako ebaluazioa edo ebaluazio batutzailea egitean, kalifikazio bat jartzen zaio ikasleari; hala, estandarizatutako eta arauz ezarritako eskalaren arabera kodetuta adierazten da kalifikazio hori. Hortaz, egiaztatzeko eta, batzuetan, ziurtatzeko izaera du, eta objektiboa izan behar du.



NOLA? (115. or.)



→ EBALUAZIO AUTENTIKOA



Ikuspegiarekin lotzen da –bizitzako egoera konplexuak simulatzen dituen zereginak planteatzen ditu ebaluazioaren ikuspegi horrek.


→ AZTERKETARIK EZ, BIZITZAKO EGOERAK


→ TESTUINGURUAN ERROTUTAKO IKASKUNTZA:



Ikasitakoak lotzeko eta bizitza errealean aplikatzeko aukerak eman nahi dizkie ikasleei ebaluazio modu horrek–.










No hay comentarios:

Publicar un comentario